onsdag den 2. december 2015

Anmeldelse: Den Demokratiske Teorist



"Den demokratiske teorist" er bog nummer 2, i Jan Guillous serie om Carl Hamilton.
1'eren hedder "Coq rouge".

Carl Hamilton er en svensk, mere realistisk James Bond. Carl har for eksempel dårlig mave i bogen, hvilket jeg ikke kunne se James Bond have.
Der er ikke lige som meget action, men de er mere nervepirrende.

Jeg vil sige at 2'eren er meget bedre end 1'eren. Måske fordi at jeg var kommer ind historien, og kendte alle personerne. Men den er også bare mere spændende.
Den demokratiske teorist handler om at Carl skal gå undercover hos nogle teorister i Tyskland.
Jeg frygtede hele tiden at han blev afsløret, så jeg havde hjertebanken mens jeg hørte den.

Jeg hørte den via Mofibo. Det er en lidt kedelig mand der læser den op, men jeg synes han gør det godt med stemmerne.

Jeg vil klart anbefale Den demokratiske teorist. Den er spændende og realistisk, og jeg kom meget hurtigt ind i historien. Personerne er rigtig godt beskrevet, og man føler med Carl på hele hans rejse gennem op- og nedture.
Du kan godt skippe Coq rouge, for den er bare ikke ligeså god. Men det er nok en god idé at læse den, for man hører en masse om Carl og lærer ham at kende.    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar