onsdag den 1. januar 2014

Det obligatoriske: Nytårsforsætter

Godt nytår!! Havde I en god nytårsaften? Min var ret hyggelig. Jeg var hjemme hos mine forældre, sammen med min crazy lillesøster og lige så crazy kæreste. Vi fik god mad, og så en klassisk koncert fra Holland, og en gammel dansk film. Alt andet end festligt, men lige noget for mig!

Jeg har tænkt over hvad jeg gerne vil have ændret lidt på i det nye år.
Men jeg vil også lige sige, at 2013 faktisk har været et rigtigt godt år!
Så det er nogle "små-ting" der er mine nytårsforsætter:

1: Gå mere i høje hæle.
Hvorfor?: Jeg elsker høje hæle. Så simpelt er det. Jeg ender alt for ofte i flade sko.
Hvordan: Man får en bedre holdning, og man kan få de fedeste høje sko. Så vil jeg jo også gerne bruge dem jeg har. Det vil jeg tænke på når jeg skal vælge sko.

2: Være mere positiv.
Hvorfor?: Det siger vel lidt sig selv, men det er bare sjovere at være positiv. Man får mere ud af alting. Jeg har en tendens til, altid at tænke negativt. Det bliver man bare så sur og ked af.
Hvordan: Starte i det små. Som at smile mere. Jeg vil øve mig. Tænke på alt det gode, og hvor sej jeg er!

3: Dyrke motion.
Hvorfor?: Motion er sundt. Det ved alle. Jeg vil gerne være i bedre form, og ikke føle mig så "slasket" mere.
Hvordan: Jeg har fundet hende der kalder sig Blogilates. Hun hedder vistnok Cassie. Hvis I ikke kender hende, skal I tjekke hendes blog og hendes Youtube ud. Hun er sej! Hun laver motionsvideoer, og hun laver hver måned et motionsskema som man kan bruge. Det vil jeg bruge, for hun motivere virkelig en til at motionere på en sjov måde.

4: Spise sundere og mere.
Hvorfor?: Med at spise mere mener jeg at spise mere regelmæssigt. Jeg spiser ikke særlig meget i løbet af dagen, og det er ikke særlig sundt. Jeg har ikke så meget energi. Så vil jeg også gerne spise mindre slik osv.
Hvordan: Jeg har tænkt mig at lave et skema af en slags, hvor der står hvornår jeg skal spise. Så skal jeg bare følge det. Med hensyn til slik og usunde sager, vil jeg kun spise det i weekenden. Så kan jeg stadig spise noget af det jeg elsker, men uden at spise vildt meget af det.

5: Jeg vil bruge mine penge mere fornuftigt.
Hvorfor?: Jeg bruger ikke alt for mange penge, men jeg vil gerne passe lidt mere på.
Hvordan: Jeg vil lave en ønskeliste hver måned, med højst 10 ting, og kun købe det. Så må jeg se hvordan det fungere.

6: Stå tidligt op.
Hvorfor?: Jeg er rigtig dårlig til at stå op. Jeg sover tit alt for længe. Jeg er rigtig dårlig til at komme op, hvis jeg skal noget om formiddagen. For eksempel i skole.
Hvordan: Jeg vil lægge min telefon som vækker mig, langt væk fra min seng. Så skal jeg stå op for at slukke det. Så skal jeg nok også være lidt mere viljefast, og så gå tidligere i seng.


Har I nogle nytårforsætter?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar