fredag den 20. december 2013

Dragen Smaugs ødemark


I mandags var jeg inde at se Hobbitten 2: Dragen Smaugs ødemark. Jeg vil sige at den var værd at vente et helt år på. Den var rigtig god. Men 1'eren er nu bedre, synes jeg. Jeg er også gået i gang med at læse bogen, og der er nogle ting der mangler i 2'eren. De kunne godt have haft en sang eller to med. Der er også noget med en kærligheds historie, som er rimelig ligegyldig.
Når det så er sagt, så elsker jeg simpelthen det univers! Jeg kan slet ikke vente et helt år på den sidste. Der er også lige en rigtig god ting, Legolas er med! Han er ikke med bogen, men jeg er ovenud lykkelig for at de har valgt at tage ham med i filmen. Hans far er jo med, og han er slet ikke som jeg forestillede mig.
Jeg er også glad for at de har gjort filmene mere actionfyldte, for bogen er rigtig god, men det havde nok været en lidt kedelig film hvis de havde fulgt bogen helt. Jeg er snart færdig med bogen selvom jeg startede i går, den er nemlig ikke særlig lang. Den er meget bedre end Ringenes Herre-bøgerne. De er mega langtrukne, og jeg er aldrig blevet færdig med 1'eren.
I min familie holder vi tit Ringenes Herre marathon, og nu er der så kommet, snart, 3 ekstra film. Det bliver meget langt, men også meget sjovt :-).
Er der nogle af jer der har set filmen, og hvad synes i om den?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar